اقساط جدید ۸۰۰ میلیونی وام مسکن

شهرک شهید خرازی منطقه22 املاک نست هوم

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هادی عباسی در نشستی خبری درباره عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم اعلام کرد: بر اساس مصوبات جلسه هجدهم شورای عالی مسکن، وام مسکن ۸۰۰ میلیون تومانی توسط آقای مخبر به بانک مرکزی ابلاغ شده است. این وام به صورت پلکانی ارائه می‌شود و اقساط آن در دو سال اول ماهانه پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود.

وی افزود: بانک‌ها موظف به پرداخت ۲۰ درصد سهم خود در بخش مسکن هستند و در غیر این صورت با جریمه مالیاتی مواجه خواهند شد. البته می‌توانیم زمانی را برای بانک‌ها در نظر بگیریم و اگر در این مدت مقرر شده تمکین نکنند، جریمه اعمال خواهد شد.

سقف مجاز افزایش اجاره بها در تهران ۲۵ درصد

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تعیین درصد رشد اجاره بها در شهرها گفت: این جدول آماده شده و به ۳۱ مرکز استان ابلاغ شده است. در تهران این رقم ۲۵ درصد تعیین شده است، در حالی که حداقل افزایش برای زاهدان ۲۲ درصد و حداکثر آن برای یزد ۲۵.۲ درصد خواهد بود.

عباسی تصریح کرد: قانون به ما اجازه می‌دهد که سقف اجاره بها را بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد رقم تورم عمومی تعیین کنیم. یعنی اگر تورم ۴۰ درصد باشد، مجازیم بین ۲۰ تا ۴۰ درصد برای اجاره بها سقف تعیین کنیم. ارقام ۲۲ تا ۲۵ درصد نیز بر اساس تورم مرکز آمار و رعایت قانون ساماندهی زمین، مسکن و اجاره بها تعیین و ابلاغ خواهد شد.

اشتراک گذاری این خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *