رشد تقاضای مسکن ؛ پیش‌بینی تثبیت بازار با افزایش ساخت‌وساز

تقاضای مسکن در تهران تحلیل مشاوران املاک در بازار مسکن
امتیاز دهید

در پیش‌بینی‌های اخیر مشاوران املاک تهران، نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک، داود بیگی نژاد، اعلام کرده است که بیشترین تقاضای مسکن در منطقه ۹ تهران با ۱۱۶ درصد افزایش مشاهده شده، در حالی که کمترین میزان تقاضا مربوط به منطقه ۳ بوده است.

به گفته وی، عوامل متعددی بر بازار مسکن و قیمت‌ها اثر می‌گذارند؛ از جمله صاحبان املاک، مشاوران املاک، و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی که در تعیین قیمت‌ها و شرایط بازار نقش کلیدی دارند.

بیگی نژاد اضافه کرد: در شرایط فعلی، مشاوران املاک تلاش می‌کنند تا با افزایش تعداد قراردادها، به تثبیت درآمدها و بهبود ثبات در بازار کمک کنند. این اقدامات می‌تواند نشانه‌ای از پایداری در بازار مسکن باشد.

وی همچنین توضیح داد که در یک سال گذشته، میزان تقاضای مسکن در تهران به طور کلی افزایشی بوده است؛ با منطقه ۹ که بیشترین رشد تقاضا را تجربه کرده و منطقه ۳ که تنها ۷.۴ درصد رشد داشته است.

از سوی دیگر، برخی مناطق از جمله مناطق ۱۲، ۱۶ و ۲۰ روندی منفی در تقاضای مسکن نشان داده‌اند. برای مثال، در منطقه ۱۲، که پیشتر تقاضا رو به رشد بوده، اکنون با ۷.۵ درصد کاهش مواجه شده‌ایم. منطقه ۱۸ نیز با کاهشی ۸ درصدی و منطقه ۱۶ با ۲ درصد کاهش روبرو بوده‌اند.

بیگی نژاد ابراز امیدواری کرد که با افزایش ساخت‌وساز و بهبود قدرت خرید، بتوان شاهد ثبات و آرامش بیشتری در بازار مسکن بود.

منبع : خبر آنلاین

اشتراک گذاری این خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *