افزایش چشمگیر اجاره‌بها: برخی مناطق با رشد بیش از ۵۰ درصد

اجاره بها ملک مسکونی در تهران افزایش 50 درصدی
امتیاز دهید

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران اظهار داشت که با وجود تورم نقطه‌به‌نقطه ۴۷ درصد و تورم سالانه ۳۷ درصد، بسیاری از مالکان افزایش اجاره‌بها تا ۲۵ درصد را قبول نمی‌کنند و در برخی مناطق اجاره‌بها بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

داود بیگی‌نژاد درباره وضعیت بازار اجاره‌بها و رعایت سقف ۲۵ درصدی اظهار داشت که این تصمیم می‌تواند توافقات بازار مسکن را مختل کرده و در نهایت موجب افزایش پرونده‌های قضایی شود.

وی به ایلنا گفت که توصیه به مستاجران برای پذیرش افزایش اجاره‌بها تا ۲۵ درصد و امکان شکایت در پنج سال آینده، در عمل کارآیی ندارد، چرا که اگر مستاجر توان پرداخت داشت، بدون درگیری حقوقی قبول می‌کرد.

بیگی‌نژاد افزود که این قانون باعث افزایش پرونده‌های حقوقی خواهد شد و با توجه به تورم بالا، طبیعی است که مالکان افزایش اجاره‌بها تا ۲۵ درصد را نپذیرند.

وی اشاره کرد که مالکان در برخی مناطق حاضر نیستند ملک خود را با افزایش ۲۵ درصد اجاره دهند و در مواردی اجاره‌بها تا ۵۰ درصد افزایش یافته است.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک توضیح داد که طبق قانون، مشاوران املاک نباید قراردادهای اجاره با افزایش بیش از ۲۵ درصد را منعقد کنند، اما این قراردادها به صورت پنهانی انجام می‌شود.

بیگی‌نژاد اضافه کرد که تصمیمات فعلی موجب شده برخی موجران از اجاره دادن املاک خود صرف‌نظر کنند، در حالی که تقاضا برای اجاره بیش از عرضه است. وی پیشنهاد داد که دولت باید مشوق‌هایی ایجاد کند تا موجران ترغیب به ارائه واحدهای خود به بازار اجاره شوند، تا با افزایش عرضه، نرخ اجاره‌بها کاهش یابد.

منبع خبر آنلاین

اشتراک گذاری این خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *