افزایش ۲۵۵ درصدی قیمت مسکن در تهران طی ۳۴ ماه اخیر!

تهران قیمت مسکن
امتیاز دهید

براساس آخرین گزارش‌های رسمی، قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در تیرماه ۱۴۰۳ به ۸۷ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان رسیده است. این نشان می‌دهد که قیمت مسکن نسبت به آغاز به کار دولت سیزدهم (شهریور ۱۴۰۰) حدود ۲۵۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش سایت نست هوم، بانک مرکزی در تازه‌ترین گزارش خود، به بررسی وضعیت بازار مسکن پایتخت تا پایان تیرماه ۱۴۰۳ پرداخته و این دوره به عنوان آخرین ماه کاری دولت سیزدهم محسوب می‌شود، که امکان ارزیابی عملکرد ۳۴ ماهه این دولت را فراهم می‌کند.

براساس گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی در تهران در تیرماه به حدود ۳۶۰۰ واحد رسید. این رقم نشان‌دهنده کاهش ۸.۱ درصدی معاملات نسبت به خرداد ۱۴۰۳ و افزایش ۲۷.۱ درصدی در مقایسه با تیرماه ۱۴۰۲ است.

همچنین، میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در تهران به ۸۷ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان رسید که این رقم نسبت به ماه قبل ۱.۸ درصد و نسبت به تیرماه سال گذشته ۱۴.۳ درصد افزایش داشته است.

نگاهی به وضعیت قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران نشان می‌دهد که بیشترین قیمت به منطقه یک با ۱۶۹.۶ میلیون تومان و کمترین آن به منطقه ۱۸ با ۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعلق دارد.

همچنین، توزیع معاملات مسکن پایتخت در تیرماه ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که ۵۳.۶ درصد از واحدهای معامله شده مساحت کمتر از ۸۰ متر مربع داشته‌اند. افزون بر این، ۵۶.۶ درصد از واحدهای مسکونی با قیمتی کمتر از میانگین قیمت هر متر مربع (۸۷ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان) معامله شده‌اند و ۴۸.۵ درصد معاملات برای واحدهایی با ارزش کمتر از ۶ میلیارد تومان بوده است.

با بررسی داده‌های مربوط به قیمت مسکن در آغاز دوره دولت سیزدهم (شهریور ۱۴۰۰)، که هر متر مربع ۳۱ میلیون و ۷۰۳ هزار تومان بوده، مشخص می‌شود که طی ۳۴ ماه، قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران تقریباً ۲.۵ برابر شده و به بالای ۸۷ میلیون تومان رسیده است. این تغییر نشان‌دهنده رشد ۲۵۵ درصدی در طول این دوره است.

اشتراک گذاری این خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *